Μπαταρία Αυτοκινήτου
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανότητα του συστήματος φόρτισης του αυτοκινήτου να επαναφορτίσει την μπαταρία. Σε γενικές γραμμές, τα συστήματα φόρτισης του οχήματος δεν έχουν σχεδιαστεί για να επαναφορτίζουν πλήρως αποφορτισμένες μπαταρίες, και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να προκληθεί βλάβη στον εναλλάκτη (δυναμό) ή να αφήσει την μπαταρία σας μερικώς φορτισμένη και σταδιακά να πάθει θειϊκωση.
Όταν χρειαστεί να φορτιστεί μια πλήρως εκφορτισμένη μπαταρία, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό φορτιστή.
Ανάλογα με τον τύπο μπαταρίας και τη θερμοκρασία, οι μπαταρίες έχουν φυσική εσωτερική αυτοεκφόρτιση (ηλεκτροχημική διαρροή) με ρυθμό 1% έως 60% ανά μήνα. Με την πάροδο του χρόνου η μπαταρία θα καταστεί θειϊκωμένη και θα αποφορτιστεί πλήρως, γεγονός που θα την καταστήσει άχρηστη. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες θα επιταχύνουν σημαντικά τη διαδικασία αυτοεκφόρτισης. Εάν αφήσετε μια μπαταρία συνδεδεμένη σε ένα όχημα, μπορεί επίσης να αυξήσετε την εκφόρτιση της μπαταρίας εξαιτίας των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η εκφόρτιση αυτή μπορεί να εξαλειφθεί αποσυνδέοντας το αρνητικό καλώδιο από τον ακροδέκτη της μπαταρίας, αλλά δε θα επηρεάσει την εσωτερική αυτοεκφόρτιση. Αν η μπαταρία είναι αποθηκευμένη για περισσότερο από τρεις μήνες ή σε υψηλές θερμοκρασίες, η περιοδική φόρτιση θα αποτρέψει τη μόνιμη βλάβη της μπαταρίας.
Ο χρόνος που μπορείτε να αφήσετε το όχημά σας σταθμευμένο και μετά να εκκινήσετε τον κινητήρα σας, εξαρτάται από πράγματα όπως: η αρχική κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η χωρητικότητα της μπαταρίας, η φυσική αυτοεκφόρτιση, η κατανάλωση των ηλεκτρονικών του αυτοκινήτου, καθώς η θερμοκρασία και ο τύπος (τεχνολογία) της μπαταρίας. Με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία σε καλή κατάσταση, με μέτριο καιρό και χωρίς προσθήκες από ηλεκτρικά φορτία (για παράδειγμα, σύστημα συναγερμού μετά την αγορά), οι κατασκευαστές έχουν υπολογίσει ένα διάστημα 14 ημερών περίπου.
Συνδέστε έναν "έξυπνο" φορτιστή που θα κρατήσει την μπαταρία πλήρως φορτισμένη. Εάν δεν υπάρχει τροφοδοσία εναλλασσόμενου ρεύματος, χρησιμοποιήστε ηλιακό φορτιστή ισχύος 5 watt (ή μεγαλύτερο). Αυτές οι επιλογές θα σας επιτρέψουν να σταθμεύσετε το αυτοκίνητο επ' αόριστον, αλλά η μπαταρία πρέπει να ελέγχεται περιοδικά. Μη χρησιμοποιείτε φτηνό φορτιστή, επειδή θα υπερφορτίσει την μπαταρία σας και θα στεγνώσει τον ηλεκτρολύτη.
Αποσυνδέστε το γειωμένο καλώδιο της μπαταρίας (το οποίο κανονικά είναι το αρνητικό (-) καλώδιο) για να μηδενίσετε τυχόν ηλεκτρικές διαρροές και ηλεκτρονικές καταναλώσεις, αλλά βεβαιωθείτε ότι έχετε αποθηκεύσει κωδικούς ασφαλείας ή προεπιλογές ραδιοφωνικών σταθμών που θα πρέπει να επαναπρογραμματιστούν. Αυτή η επιλογή θα λειτουργήσει από ένα μήνα έως έξι μήνες ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας και τη θερμοκρασία.
Αντικαταστήστε την μπαταρία με μεγαλύτερη μπαταρία, ή μπαταρία τύπου AGM VRLA, AGM (Ca / Ca) ή Spiral Wound AGM VRLA που χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλά ποσοστά αυτοεκφότισης. Για περιόδους μεγαλύτερες των δύο μηνών, αποσυνδέστε επίσης το γειωμένο καλώδιο της μπαταρίας για να αφαιρέσετε οποιοδήποτε φορτίο.
Έχετε κάποιον να οδηγεί το αυτοκίνητό σας κατά τη διάρκεια της ημέρας σε ταχύτητες οδικής κυκλοφορίας κάθε δύο εβδομάδες για τουλάχιστον 15 λεπτά, ώστε να κρατήσει την μπαταρία φορτισμένη.
Αντικαταστήστε την μπαταρία όταν είστε έτοιμοι να οδηγήσετε ξανά το όχημα, ειδικά εάν η μπαταρία είναι άνω των τριών ετών και σε ζεστό κλίμα.
Ένας κινητήρας εκκίνησης χρησιμοποιεί ένα σταθερό ποσό ρεύματος από την μπαταρία, με βάση την ιπποδύναμή του. Επίσης, το δυναμό του αυτοκινήτου, θα πρέπει να αναπληρώνει την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτεί ο ηλεκτρικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από την αποθηκευτική ικανότητα της μπαταρίας σε Αh, συνεπώς, από μια μεγαλύτερης χωρητικότητας (Ah) μπαταρία, αντλείται μόνο αυτό που απαιτείται. Αυτό δε θα βλάψει το όχημά σας και η μεγαλύτερη μπαταρία θα διαρκέσει περισσότερο.
Μια χαλασμένη ή αδύναμη μπαταρία εκκίνησης προκαλεί πρόσθετη επιβάρυνση σε ένα σύστημα φόρτισης και εκκίνησης. Μπορεί να προκαλέσει πρόωρες βλάβες εξαιτίας της αυξομείωσης της τάσης ή του ρεύματος σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά, όπως επίσης, μπορεί λόγω της φθοράς της να απαιτεί συνέχεια φόρτιση με αποτέλεσμα να χαλάσει ο αυτόματος από υπερθέρμανση.
Μπαταρία MOTO
Οι μπαταρίες μοτοσικλέτας (συμπεριλαμβανομένων των κλειστού τύπου) φορτίζονται ξηρές στο 80% περίπου. Εάν δε δώσετε στην μπαταρία μια επιπλέον φόρτιση στο 100%, η μπαταρία θα είναι πάντα αποδοτική μόνο κατά 80% (γεγονός που θα μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας).
Δυστυχώς, αυτή η μέθοδος φόρτισης της μπαταρίας είναι επίφοβη. Αν δεν κινηθεί αδιαλείπτως για το απαραίτητο χρονικό διάστημα η μοτοσυκλέτα, ώστε να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να καταπονηθεί και να μειωθεί η αποδοτικότητά της.
Οι νέες μπαταρίες θα πρέπει να φορτίζονται με φορτιστή μπαταρίας μοτοσικλετών προτού χρησιμοποιηθούν.
ΟΧΙ!!!!!!! Ένας φορτιστής αυτοκινήτου ή ταχυφορτιστής θα επιβάλει υψηλότερο ρεύμα φόρτισης στην μπαταρία, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμη ζημιά. Λόγω του μεγέθους τους, οι μπαταρίες μοτοσικλετών δε μπορούν να πάρουν τα ίδια υψηλά φορτία που μπορούν να δεχθούν οι μπαταρίες αυτοκινήτων.
Όσο οι πλάκες μολύβδου της μπαταρίας δεν είναι κατεστραμμένες, μπορούν συχνά να επανέλθουν με φορτιστή, ειδικά σχεδιασμένο για να επαναφέρει βαθιά αποφορτισμένες μπαταρίες. Συνήθως θα πρέπει να επαναφορτίσετε μια άδεια μπαταρία τουλάχιστον μια ολόκληρη νύχτα ή και περισσότερο, εάν η τάση της μπαταρίας είναι πολύ χαμηλή.
Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε μια υγιή μπαταρία είναι να χρησιμοποιείτε τακτικά τη μοτοσυκλέτα.
Δε συνιστάται να προσπαθείτε να διατηρήσετε την μπαταρία σας εκκινώντας τη μοτοσυκλέτα μία φορά το μήνα και αφήνοντάς τη στο ρελαντί για 5-10 λεπτά. Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα περισσότερη ισχύ για την εκκίνηση από ό,τι το σύστημα φόρτισης θα αναπληρώσει, και με την πάροδο του χρόνου, η μπαταρία θα αδειάσει.
Με την αύξηση της τάσης (π.χ. όταν η μοτοσυκλέτα τρέχει), το επίπεδο τάσης που επιστρέφει στην μπαταρία του μοτοσικλετιστή αυξάνεται και είναι η πρόσθετη ισχύς που παράγεται κατά την οδήγηση που φορτίζει την μπαταρία.
Μια αποφορτισμένη μπαταρία μπορεί μερικές φορές να επανέλθει στη ζωή με τη χρήση της μοτοσυκλέτας έξω για μεγάλο χρονικό διάστημα και χωρίς πολλές συχνές επανεκκινήσεις.
Δεν υπάρχει κανένας σωστός ή λανθασμένος τρόπος για να συνδέσετε τους ακροδέκτες 100%, αλλά συνιστάται να συνδέσετε πρώτα το θετικό (+) ή τον κόκκινο ακροδέκτη. Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν εύφλεκτες ουσίες (δηλαδή διαρροή βενζίνης!), καθώς η σύνδεση της μπαταρίας μπορεί να προκαλέσει σπινθήρες που μπορούν να προκαλέσουν ανάφλεξη εύφλεκτων υλικών.
Οι μπαταρίες τύπου lead acid χρησιμοποιούν ηλεκτρολύτη (οξύ μπαταρίας) που είναι ένα μείγμα νερού και θειικού οξέος. Όταν το νερό εξατμιστεί η συγκέντρωση του οξέος γίνεται ισχυρότερη. Εάν το οξύ γίνει πολύ ισχυρό, θα διαβρώσει τις πλάκες των μπαταριών και η μπαταρία θα βραχυκυκλώσει.
Οι μπαταρίες χωρίς συντήρηση ή σφραγισμένες μπαταρίες (οι οποίες κανονικά ξεκινούν με τον κωδικό YTX, CTX ή DTX, π.χ. YTX9-BS) είναι γνωστές ως μπαταρίες ξηρών στοιχείων σε αντίθεση με τις παλαιότερες συμβατικές μπαταρίες που είναι γνωστές ως «μπαταρίες υγρών στοιχείων»).
Οι πλάκες μολύβδου στις μπαταρίες που δε χρειάζονται συντήρηση απορροφούν το οξύ/ηλεκτρολύτη της μπαταρίας, έτσι ώστε το οξύ να μην καλύπτει αρχικά τις πλάκες και δε θα είναι ορατό αν αφαιρεθεί το κάλυμμα από την μπαταρία.
Εάν αφαιρέσετε το καπάκι και δε βλέπετε ηλεκτρολύτη στη σφραγισμένη μπαταρία, αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, οπότε μην προσθέσετε στην μπαταρία οξύ, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει διαρροή υγρού ή καταστροφή της μπαταρίας!
Ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε τη φόρτιση μιας μπαταρίας είναι με ένα βολτόμετρο. Η ένδειξη μιας φορτισμένης μπαταρίας 12 βολτ θα πρέπει να είναι μεταξύ 12,5 και 13,5 βολτ και μιας μπαταρίας 6 βολτ θα πρέπει να είναι μεταξύ 6,5 και 7,2 βολτ.
Οι περισσότερες μπαταρίες μοτοσικλετών είναι στην καλύτερη τους κατάσταση για περίπου 3 χρόνια.
Αν και με σωστή χρήση και συντήρηση μια μπαταρία μοτοσικλέτας μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 3 χρόνια, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα κάνουν μια μπαταρία να διαρκέσει λιγότερο. Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους λόγους που δε διαρκούν πολύ καιρό ή χαλάνε νωρίς είναι:
- Μεγάλη περίοδος αδράνειας (π.χ. χρήση μοτοσυκλέτας μόνο κατά τους θερινούς μήνες).
- Επιπλέον ηλεκτρικές καταναλώσεις όπως συναγερμοί, θερμαινόμενες λαβές κτλ.
- Μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται μόνο για μικρές αποστάσεις.
- Επαναλαμβανόμενες καταπονήσεις της μπαταρίας (συχνές εκφορτίσεις, πολλές και συχνές εκκινήσεις σε μικρά χρονικά διαστήματα κτλ.).
- Κακή κατάσταση επαφών από οξειδώσεις ή χαλαρό σφίξιμο.
- Οι πιθανότητες για μια μπαταρία μοτοσικλέτας να διαρκέσει περισσότερο μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με τη χρήση ενός έξυπνου φορτιστή - συντηρητή μπαταρίας.
Μια μπαταρία θα εξακολουθεί να εκφορτίζεται, ακόμη και αν δεν είναι συνδεδεμένη με τη μοτοσικλέτα, αν και θα χάσει τη φόρτιση της με πολύ πιο αργό ρυθμό.
«Έχω βάλει μια καινούργια μπαταρία στη μοτοσυκλέτα μου αλλά κάθε φορά που πηγαίνω να τη χρησιμοποιήσω η μπαταρία είναι εκφορτισμένη.»
Υπάρχουν μερικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό το είδος σφάλματος.
Μερικοί από τους πιο κοινούς είναι:
- Τα ελαττωματικά συστήματα συναγερμού μπορούν να αποφορτίσουν μια μπαταρία σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, όπως και οι μοτοσικλέτες που μένουν ακινητοποιημένες για μεγάλες περιόδους με οπλισμένο συναγερμό.
- Ο ανορθωτής ρυθμίζει το ρεύμα φόρτισης που παράγεται από τον κινητήρα. Ένας ελαττωματικός λοιπόν ανορθωτής θα αφήσει την μπαταρία σας μερικώς φορτισμένη.
- Ένα κοινό και συχνά παραβλεπόμενο πρόβλημα είναι οι χαλαροί ακροδέκτες της μπαταρίας που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα λειτουργίας και εκκίνησης. Ελέγξτε ότι οι ακροδέκτες της μπαταρίας είναι όσο το δυνατόν πιο σφιχτοί και ελέγξτε τους περιστασιακά για να βεβαιωθείτε ότι δεν έχουν χαλαρώσει.
Μπαταρίες NiCd
Ναι, για τις περισσότερες ηλεκτρονικές εφαρμογές, οι μπαταρίες NiMη είναι ιδανικά υποκατάστατα και δε χρειάζεται να ανησυχείτε για τις διαφορές τάσης. Η κύρια διαφορά είναι ότι μια αλκαλική μπαταρία αρχίζει στα 1,5 βολτ και σταδιακά πέφτει σε λιγότερο από 1,0 βολτ, ενώ οι μπαταρίες NiMH παραμένουν σε περίπου 1,2 βολτ για το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εκφόρτισης.
Υπάρχουν μερικές περιπτώσεις όπου η διαφορά τάσης τους μπορεί να είναι σημαντική. Στην περίπτωση π.χ. μιας συσκευής όπως το ραδιόφωνο, όπου μια υψηλότερη τάση μπορεί να σημαίνει ένα ισχυρότερο σήμα, μια φρέσκια αλκαλική μπαταρία μπορεί να είναι πιο επιθυμητή, ή για έναν φακό, ο οποίος θα είναι φωτεινότερος με την αρχική υψηλότερη τάση των αλκαλικών κυττάρων.
Αν μια μπαταρία NiCd φορτίζεται επανειλημμένα αφού έχει αποφορτιστεί μόνο μερικώς, θα αναπτύξει χαμηλότερη τάση και χαμηλότερη χωρητικότητα. Ευτυχώς, αυτό το φαινόμενο είναι αναστρέψιμο. Εάν μια πλήρης εκφόρτιση που ακολουθείται από έναν κύκλο φόρτισης γίνεται πολλές φορές, μια μπαταρία που υποφέρει από μείωση της τάσης (φαινόμενο μνήμης ή οτιδήποτε θέλετε να την ονομάσετε) πρέπει να αποκατασταθεί στην κανονική τάση και χωρητικότητα.
Εάν χρησιμοποιείτε μπαταρίες NiCd, πρέπει να γνωρίζετε ότι τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες μπαταριών NiCd δεν οφείλονται σε "φαινόμενο μνήμης", αλλά οφείλονται σε υπερβολική φόρτιση ή ακατάλληλη αποθήκευση. Η υπερφόρτιση προκαλείται συνήθως από κακώς σχεδιασμένους φορτιστές μπαταρίας πρώτης γενιάς. Αυτοί οι φορτιστές συνεχίζουν να παρέχουν ρεύμα στις μπαταρίες ακόμα και μετά την πλήρη φόρτιση των μπαταριών. Οι φορτιστές τύπου "5 ωρών" και "8 ωρών" μπορούν να βλάψουν τις μπαταρίες NiCd ή NiMH εάν χρησιμοποιούνται συχνά για τη φόρτιση μπαταριών που εκφορτώνονται μόνο εν μέρει.
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ της εξάντλησης της τάσης, του λεγόμενου «φαινομένου μνήμης» και των ζημιών που προκαλούνται από την υπερφόρτωση ή την ακατάλληλη αποθήκευση, είναι ότι η μειωμένη χωρητικότητα λόγω υπερφόρτισης δεν είναι αναστρέψιμη.
Από τεχνική άποψη, οι μπαταρίες NiMH δεν έχουν "φαινόμενο μνήμης". Ωστόσο, οι μπαταρίες NiMH μπορούν να παρουσιάσουν μείωση της τάσης, παρόμοια με αυτή των μπαταριών NiCd, αλλά το αποτέλεσμα είναι συνήθως λιγότερο αξιοπρόσεχτο. Για να αποφευχθεί εντελώς αυτή η πιθανότητα, οι κατασκευαστές συστήνουν μια περιστασιακή, πλήρη εκφόρτιση των μπαταριών NiMH, ακολουθούμενη από πλήρη επαναφόρτιση. Οι μπαταρίες NiMH μπορούν επίσης να υποστούν βλάβη λόγω υπερβολικής φόρτισης και ακατάλληλης αποθήκευσης (ανατρέξτε στο τμήμα NiCd αμέσως πάνω από αυτό). Οι περισσότεροι χρήστες μπαταριών NiMH δεν πρέπει να ανησυχούν για αυτό το φαινόμενο ελάττωσης τάσης. Αλλά εάν χρησιμοποιείτε μια συσκευή, όπως ένα φακό, ένα ραδιόφωνο ή μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή για μικρό χρονικό διάστημα κάθε μέρα και στη συνέχεια να φορτίζετε τις μπαταρίες κάθε βράδυ, θα χρειαστεί να αφήνετε τις μπαταρίες NiMH (ή NiCd) να αδειάζουν περιστασιακά.
Ο αριθμός των επαναφορτίσεων εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης της μπαταρίας. Κάθε φορά που μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία περνάει από έναν κύκλο φόρτισης και εκφόρτισης, χάνει μια ελάχιστη χωρητικότητα. Εάν η μπαταρία είναι πλήρως αποφορτισμένη πριν την επαναφόρτιση, αυτό παίρνει ένα μεγαλύτερο “κομμάτι” της χωρητικότητας της μπαταρίας, εάν είναι μόνο μερικώς αποφορτισμένη πριν από την επαναφόρτιση, χρησιμοποιεί ένα μικρότερο “κομμάτι”. Μια μπαταρία NiMH μπορεί να φορτιστεί και να αποφορτιστεί εκατοντάδες φορές, αλλά αν αυτό σημαίνει 200 φορές ή 800 φορές έχει πολλά να κάνει με το πόσο μεγάλο είναι το “κομμάτι” που αφαιρείται κάθε φορά, αλλά και από την ποιότητα κατασκευής της μπαταρίας.
Όχι. Εφ' όσον γίνεται με τη χρήση ενός σωστά σχεδιασμένου, έξυπνου φορτιστή, οι περισσότερες μπαταρίες NiMH μπορούν να επαναφορτιστούν σε περίπου μία ώρα χωρίς καμία ζημιά ή μείωση στη ζωή τους. Ωστόσο, οι μπαταρίες NiMH πρέπει να φορτίζονται γρήγορα με έναν ειδικά σχεδιασμένο φορτιστή NiMH. Οι φορτιστές που έχουν σχεδιαστεί για τη φόρτιση των μπαταριών NiCd μπορούν να υπερφορτώσουν τις μπαταρίες NiMH. Ακόμα και ένας τυπικός ή αργός φορτιστής NiCd μπορεί να βλάψει τις μπαταρίες NiMH.
Το mAh είναι ένα μέτρο της χωρητικότητας αποθήκευσης ενέργειας μιας μπαταρίας, όσο υψηλότερη είναι η τάξη mAh, τόσο μεγαλύτερη είναι η ηλεκτρική ενέργεια που μπορεί να αποθηκεύει. Διαφορετικοί τύποι μπαταριών χρησιμοποιούν διαφορετικές μεθόδους για τη μέτρηση των mAh, ωστόσο, γενικά, η βαθμολογία mAh μιας μπαταρίας είναι ένας γρήγορος τρόπος σύγκρισης της σχετικής χωρητικότητας αποθήκευσης ενέργειας μιας μπαταρίας με μια άλλη μπαταρία του ίδιου τύπου.
Αν οι μπαταρίες είναι του ίδιου τύπου, δηλ. και οι δύο είναι NiMH ή και οι δύο είναι λιθίου-ιόντων, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μπαταρία υψηλότερης χωρητικότητας (δηλαδή περισσότερα mAh). Το αντίστροφο ισχύει επίσης. Η χρήση μίας μπαταρίας με περισσότερα mAh θα επιτρέψει στη συσκευή να λειτουργήσει περισσότερο. Επομένως, μια φωτογραφική μηχανή θα μπορέσει να τραβήξει περισσότερες φωτογραφίες και μια συσκευή αναπαραγωγής μουσικής να παίξει περισσότερα τραγούδια. Πρέπει όμως να λάβετε υπόψη ότι η φόρτιση μιας μπαταρίας μεγαλύτερης χωρητικότητας, επίσης θα διαρκέσει περισσότερη ώρα.
Μπαταρίες Λιθίου Li – Ion
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν πολλά πλεονεκτήματα:
- Για το μέγεθος ή το βάρος τους μπορούν να αποθηκεύσουν περισσότερη ενέργεια από άλλες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.
- Λειτουργούν σε υψηλότερες τάσεις από άλλες επαναφορτιζόμενες. Αυτό σημαίνει ότι ένα μεμονωμένο στοιχείο μπορεί συχνά να χρησιμοποιηθεί αντί για πολλαπλά NiMH ή NiCd στοιχεία.
- Έχουν χαμηλότερο ρυθμό αυτοεκφόρτισης από άλλους τύπους επαναφορτιζόμενων μπαταριών. Αυτό σημαίνει ότι μόλις φορτιστούν, θα διατηρήσουν το φορτίο τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τους άλλους τύπους επαναφορτιζόμενων μπαταριών, ακόμη και μετά από μήνες αποθήκευσης.
- Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ακριβότερες από τις αντίστοιχες μπαταρίες NiMH ή NiCd. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύ πιο περίπλοκες στην κατασκευή. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου περιλαμβάνουν ειδικά ηλεκτρονικά κυκλώματα για την προστασία της μπαταρίας από ζημιές λόγω υπερφόρτισης.
- Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δε διατίθενται σε τυπικά μεγέθη κυψελών (AA, C και D) όπως οι μπαταρίες NiMH και NiCd.
- Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου απαιτούν επίσης εξελιγμένους φορτιστές που μπορούν να παρακολουθούν προσεκτικά τη διαδικασία φόρτισης, και λόγω των διαφορετικών σχημάτων και μεγεθών τους, κάθε τύπος μπαταρίας ιόντων λιθίου απαιτεί φορτιστή σχεδιασμένο για να χωρέσει το συγκεκριμένο μέγεθος. Αυτό σημαίνει ότι οι φορτιστές μπαταριών ιόντων λιθίου είναι ακριβότεροι και πιο δύσκολο να βρεθούν από τους φορτιστές μπαταριών NiMH και NiCd.
Μια μπαταρία ιόντων λιθίου είναι καλύτερο να αποθηκεύεται με μερική ή πλήρη φόρτιση. Εάν η μπαταρία πρόκειται να αποθηκευτεί για αρκετούς μήνες, είναι καλή ιδέα να την αφαιρέσετε από τη συσκευή και να την επαναφορτίσετε μετά από μερικούς μήνες. Η καλύτερη λύση όμως θα ήταν να τη χρησιμοποιείτε κάθε λίγους μήνες και στη συνέχεια να την αφήνετε εν μέρει ή πλήρως φορτισμένη.